EU projekti

25/05/2018

Gradonačelnik Miletić posjetio show cooking event na pulskoj tržnici

Na pulskoj tržnici danas se održao show cooking event temeljen na povijesnim receptima na kojem je prisustvovao gradonačelnika Grada Pule Boris Miletić zajedno s predstavnicima grada i županije.

Gradonačelnik je izrazio zadovoljstvona osmišljenom projektu i aktivnostima usmjerenim ka promociji istarske kulture i tradicije te autohtonih proizvoda.

Puljani i njihovih gosti mogli su kušati  povijesni meni: mesne kuglice s crvenim kupusom i "carske mrvice".

Chefovi i profesori Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula, profesori Perić, Ciceran i Zorić predstavili su reinterpretirane recepte Austro-Ugarske Monarhije na njihov autorski način danas na gradskoj tržnici.

Europski projekt KeyQ+ nastavak je projekta Key Q financiranog putem Programa suradnje IPA ADRIATIC u sklopu kojeg je osnovan Edukacijski gastronomski centar Istre gdje se u svrhu valorizacije poljoprivredno prehrambenih proizvoda Istre, posljednje tri godine uspješno provode radionice trajne edukacije i usavršavanja turističko-ugostiteljskih djelatnika. KEYQ+ financiran je iz Programa prekogranične suradnje INTERREG V A Italija-Hrvatska 2014. - 2020., a ukupna mu je vrijednost 871.000 eura. AZRRI je u projektu "Key Q" vodeći partner, a ostali partneri su iz Hrvatske Odsjek za međunarodnu suradnju grada Pule, tvrtka Tržnica iz Pule i Turistička zajednica Malog Lošinja, te iz Italije grad Cividale, Centar za profesionalnu strukovnu edukaciju u Cividaleu, Centar za edukaciju iz grada Mestre kraj Venecije, Centar talijanske gastronomske kulture Casa Artusi te talijansko Udruženje za promociju pokreta spore hrane Slow Food. Glavni cilj projekta je obogaćivanje turističke ponude prekograničnog područja novim turističkim proizvodom temeljenim na zajedničkoj kulturnoj i kulinarskoj baštini.

U tu svrhu razvijat će se novi turistički itinerari koji će povezivati hrvatske i talijanske pogranične regije na osnovu zajedničke kulinarske baštine, s ciljem povećanja atraktivnosti uključenih destinacija i povećanjem njihove privlačnosti izvan glavne turističke sezone. Kroz projektne aktivnosti analizirat će se i valorizirati tipični proizvodi partnerskih područja, posebno oni koji izviru iz povijesnih razdoblja, od Rimskog carstva do Austro-Ugarske Monarhije. Glavni rezultati projekta biti će gastronomski vodič i turistički itinerer, didaktički programi i radionice razmjene iskustva namijenjeni djelatnicima turističko-ugostiteljskog sektora prekograničnog područja, te stvaranje sedam KeyQ+ mjesta koji će predstavljati referentne točke za profesionalce, turiste i građane zainteresirane za kulturu i gastronomiju. Rezultati projekta bit će promovirani kroz 7 KeyQ+ Festivala organiziranih van sezone, a koji će okupiti sve relevantne dionike u sektoru turizma.