Novosti

28/02/2013

Na tematskoj sjednici o stanju i budućnosti Opće bolnice Pula

Na jučerašnjoj tematskoj sjednici Gradskog vijeća posvećenoj slučaju Opće bolnice Pula, vijećnici su raspravljali o uzrocima koje je dovelo do sadašnjeg poslovanja bolnice, kao i o mogućnostima napretka i sanacije.

Gradonačelnik Pule Boris Miletić izjavio je kako bolnica nije pod ingerencijom Grada Pule, pa Grad ne može snositi odgovornost za njezino poslovanje. Kao uzrok lošeg financijskog stanja bolnice gradonačelnik vidi općenito lošu sliku gospodarstva. Jedino rješenje kojim bi se olakšao rad bolnice, rekao je gradonačelnik, je da se limit HZZO-a korigira. "Ova Vlada nije odgovorna za dugove naše bolnice. To traje već jako dugo", naglasio je i podsjetio kako je Grad ustupio zemljište za novu bolnicu, između ostalog i kako bi se uštedjelo na troškovima rada na dvije lokacije.

Sjednicu je otvorio Pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Erik Lukšić, koji je kazao kako Grad financira niz javno-zdravstvenih mjera i programa koje provode ustanove drugih osnivača i udruge građana, a sve u cilju veće kvalitete života građana. Programi su sadržani i prepoznati pod nazivom "Pula - zdravi grad", a obuhvaćaju djelatnosti koje se odnose na unapređenje i očuvanje zdravlja, prevenciju bolesti, edukaciju te provođenja ekoloških mjera. Lukšić je potom naveo sve programe odgoja i obrazovanja kao i sportske aktivnosti za mlade koje Grad Pula provodi.

Ravnatelj pulske Opće bolnice Lems Jerin iznio je glavne karakteristike i detaljno prikazao trenutno stanje u kojemu se pulska bolnica nalazi. Naglasio je da bolnica, unatoč situaciji u kojoj se nalazi, mora održavati dostupnost i kontinuitet pružanja zdravstvenih usluga te da se po zaposlenosti uklapa u hrvatski prosjek, unatoč poteškoćama koje donosi rad na dvije lokacije.

Predsjednik Upravnog vijeća OB Pula Valerio Drandić govorio je o financijskim pokazateljima, kazavši kako pulska bolnica ne strši u odnosu na druge bolnice te da je do gomilanja gubitaka došlo u prvom redu zbog smanjenja limita od HZZO-a. "Kreditno zaduženje na deset milijuna eura nastalo prije pet godina zasigurno ne pomaže nastaloj situaciji", kazao je Drandić, koji je dodao kako je pored Opće bolnice, Istarska županija osnivač još šest drugih zdravstvenih ustanova, preko 70 škola, muzeja, pet agencija i niti jedan od tih subjekata ne posluje s gubitkom. Drandić je izjavio kako sustav nije postavljen na pravilan način jer bolnicama upravlja HZZO, a sva pravila donosi Ministarstvo zdravlja koje treba pitati za svaku suglasnost. Drandić je iznio podatak da su ukupne obaveze bolnice na dan 31.prosinca 2011.godine iznosile 221.995.510 kn u odnosu na 31. prosinca 2010. godine, kada su iznosile 206.132.482 kuna, što predstavlja povećanje od 15.863.028 kuna.

"Bez obzira što se Županija svjesno opredijelila za odustajanje od osnivačkih prava, čvrsto vjerujemo da se sanacija neće provoditi na štetu građana, za što smo dobili i garanciju od Ministra", izjavio je Drandić i podsjetio da sanacija postojeće nema nikakve veze s izgradnjom nove bolnice, za koju će uskoro biti raspisan natječaj za izvođače radova.

Vijećnik NGL P. Cuccurin Mauricio Licul nakon izlaganja kazao je kako nitko ne govori o odgovornosti, dok je vijećnik SDP-a Peđa Grbin dodao da nitko nije pričao o problemima javne nabave. Pojasnio je kako je pulska bolnica nabavljala opremu po visokim cijenama, ne po nabavnim, a Upravno vijeće nije ništa poduzelo po tom pitanju. Bruno Nefat iz redova NGL P. Cuccurin upitao je odakle dozvola za dizanje kredita 2006. godine kada je bolnica već tada bilježila enormne gubitke. Obaveza osnivača bolnice je, smatra Nefat, da riješi ta zaduženja, a ne da ponavlja kako se ništa ne može napraviti i misli kako će "netko drugi već to platiti".

Na kraju, zaključnu riječ dao je gradonačelnik Pule Boris Miletić pojasnivši da Grad Pula u formalno - pravnom smislu nema apsolutno nikakve ingerencije nad bolnicom, ali može o njoj raspravljati, a da je sjednicu posvećenu bolnici održao osnivač, odnosno Skupština Istarske županije još u listopadu prošle godine.