Novosti

11/05/2015

Gradske plaće nisu se povećavale od 2009. godine

U prostorijama pulske Komunalne palače održana je danas konferencija za novinare na kojoj su pročelnik Ureda Grada Pule Aleksandar Matić i pročelnica Odjela za financije i opću upravu Vesna Sajić iznijeli informacije na temu izvršenja gradskog proračuna za 2014. godinu.

Pročelnica Sajić osvrnula se na netočne tvrdnje o povećanju plaća gradskih službenika i namještenike. "Rezultat povećanja u ukupnoj masi uzrokovan je zakonskim izmjenama na koje Grad nije imao utjecaja, a odnose se na povećanje stope doprinosa za zdravstveno osiguranje s 13% na 15% te na zapošljavanje 10 službenika na poslovima legalizacije krajem 2013. godine na određeno vrijeme do završetka posla", naglasila je Sajić. Pročelnica je istaknula kako plaće nisu povećane još od 2009. godine, a da je temeljem zakonskih izmjena Zakona o porezu na dohodak u dogovoru sa sindikatima u 2015. čak i smanjena osnovica plaće za sve zaposlenike gradske uprave te za zaposlene ustanove koje se financiraju iz proračuna.

"U 2014. godini za plaće, doprinose, naknade za prijevoz i ostale rashode za službenike i namještenike bilo je osigurano 26,9 milijuna kuna, što predstavlja 8,6% ukupnih rashoda Proračuna", kazala je Sajić, naglasivši da prema podacima Ministarstva financija, Pula spada među najštedljivije gradske administracije u Hrvatskoj, jer na plaće troši manje od 11% svojih izvornih prohoda.

"Budući da je Grad 2012. godine uveo Lokalnu riznicu, preostala sredstva od ukupno 80,2 milijuna kuna koja su u Proračunu iskazana za plaće, odnose se i na plaće proračunskih korisnika, odnosno ustanova među koje spadaju Dječji vrtići Pula, Vrtić Rin Tin Tin, INK, Gradska knjižnica, Dnevni centar te sve osnovne škole", nadodala je Sajić. Pročelnica je spomenula da je u 2013. godini za tu namjenu bilo osigurano 77,3 milijuna kuna od čega 25,7 milijuna kuna za plaće gradskih službenika i namještenika.

Sajić se dotaknula i brojki zaposlenosti te je navela kako je broj zaposlenih u 2009. godini iznosio 198, u 2012. godini 175, dok je u 2014. bilo zaposleno ukupno 189 osoba budući da su u tom periodu preuzeti novi poslovi i obveze od državne administracije, izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola, poslovi legalizacije, a uvedeni su i novi poslovi vezani za prometno redarstvo i poslovi vezani za pripremu dokumentacije za EU fondove.

"Unatoč preuzimanju brojnih obveza od državne administracije, broj djelatnika u Gradu je racionaliziran, a učinkovitost gradske uprave povećana je zahvaljujući i novim tehnologijama koje neprekidno uvodimo te koje značajno pojednostavljuju i olakšavaju poslovanje uprave", nadovezao se Matić. Osvrnuo se i na mjere uštede koje je Grad ostvario uvođenjem objedinjene javne nabave te zaključio kako Pula spada među najtransparentnije gradove u Hrvatskoj.