23/12/2015
Turistička strategija dala smjernice za razvoj turizma Pule
Na jučerašnjoj tematskoj sjednici Gradskog vijeća Grada Pule vijećnici su raspravljali o strategiji razvoja turizma Grada Pule za razdoblje od 2016. do 2020. godine čija je izrada povjerena Znanstveno-istraživačkom timu Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Fakulteta ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković".
"Pula je godinama bila jak vojno-industrijski grad i od toga ne trebamo niti možemo pobjeći. Krenuli smo s ulaganjima u infrastrukuturu kao temeljnim predvjetom budućeg razvoja grada, poput plinofikacije, prometa, gospodarenja otpadom i kanalizacijskog sustava. Brojni napušteni vojni objekti danas propadaju i ne služe nikome, a naša je namjera staviti ih u funkciju razvoja kako bi potaknuli gospodarstvo i otvorili nova radna mjesta", kazao je gradonačelnik Pule Boris Miletić, zahvalivši pri tom svima koji su sudjelovali i dali svoj doprinos izradi strategije.
Govoreći pak o turističkim kretanjima, pulski gradonačelnik ustvrdio je kako su turistički rezultati za ovu godinu sjajni te kako je Pula već sada nadmašila 1,5 milijuna noćenja. "Spektakl hokeja u Areni, Međunarodna utrka Ironman, Svjetleći divovi i glazbeni festivali omogućili su da slika Pule obiđe čitav svijet. Nastavit ćemo raditi tim tempom jer je naš glavni cilj produžiti turističku sezonu", istaknuo je Miletić.
Sjednici je prisustvovao i zamjenik ministra turizma Daglas Koraca koji je pohvalio inicijativu Grada za izradom strategije turizma kao i tim koji je u tome sudjelovao. "Pula je osim svojih kulturno-povijesnih vrijednosti danas prepoznata na međunarodnom turističkom tržištu i po svojim manifestacijama i festivalima koje privlače sve veći broj stranih gostiju, a tim putem valja i nastaviti", izjavio je Koraca.
Prema riječima voditeljice tima s pulskog Sveučilišta Tee Golje, ovaj strateški dokument daje smjernice za razvoj pulskog turizma, a služit će kao podloga za pozicioniranje Pule na vrlo dinamičkom svjetskom turističkom tržištu. "Iz detaljne analize vidljiv je kontinuiran rast broja dolazaka i noćenja pa tako Prosječna godišnja stopa rasta dolazaka u promatranom četverogodišnjem razdoblju iznosi 4 posto, dok prosječna godišnja stopa rasta noćenja iznosi 4,75 posto," kazala je Golja, istaknuvši da se značaj sektora turizma za Grad Pulu povećava tokom promatranog razdoblja pa 2014. dostiže razinu od 17,89 posto ostvarenih prihoda iz turizma u ukupno ostvarenim prihodima na području Grada Pule.
U izradi ovog gospodarski važnog dokumenta, osim stručnjaka, sudjelovali su i hotelijeri, privatni iznajmljivači, turističke agencije i turistički vodiči, ali i svi zainteresirani građani, poduzetnici i obrtnici. Opći cilj strategije je povećanje konkurentnosti i međunarodne prepoznatljivosti Grada Pule čijoj se realizaciji planira doprinijeti kroz povećanje broja noćenja u pred i podsezoni za 122.940 u lipnju i rujnu, povećanje prosječne ukupne zauzetosti smještajnih kapaciteta sa 23 na 30 posto, povećanje turističke potrošnje za 33 posto, unapređenje infrastrukture i uvođenje dodatnih sadržaja, uređenje starogradske jezgre te unapređenje cjelokupne kvalitete turističke destinacije.
"Pula je godinama bila jak vojno-industrijski grad i od toga ne trebamo niti možemo pobjeći. Krenuli smo s ulaganjima u infrastrukuturu kao temeljnim predvjetom budućeg razvoja grada, poput plinofikacije, prometa, gospodarenja otpadom i kanalizacijskog sustava. Brojni napušteni vojni objekti danas propadaju i ne služe nikome, a naša je namjera staviti ih u funkciju razvoja kako bi potaknuli gospodarstvo i otvorili nova radna mjesta", kazao je gradonačelnik Pule Boris Miletić, zahvalivši pri tom svima koji su sudjelovali i dali svoj doprinos izradi strategije.
Govoreći pak o turističkim kretanjima, pulski gradonačelnik ustvrdio je kako su turistički rezultati za ovu godinu sjajni te kako je Pula već sada nadmašila 1,5 milijuna noćenja. "Spektakl hokeja u Areni, Međunarodna utrka Ironman, Svjetleći divovi i glazbeni festivali omogućili su da slika Pule obiđe čitav svijet. Nastavit ćemo raditi tim tempom jer je naš glavni cilj produžiti turističku sezonu", istaknuo je Miletić.
Sjednici je prisustvovao i zamjenik ministra turizma Daglas Koraca koji je pohvalio inicijativu Grada za izradom strategije turizma kao i tim koji je u tome sudjelovao. "Pula je osim svojih kulturno-povijesnih vrijednosti danas prepoznata na međunarodnom turističkom tržištu i po svojim manifestacijama i festivalima koje privlače sve veći broj stranih gostiju, a tim putem valja i nastaviti", izjavio je Koraca.
Prema riječima voditeljice tima s pulskog Sveučilišta Tee Golje, ovaj strateški dokument daje smjernice za razvoj pulskog turizma, a služit će kao podloga za pozicioniranje Pule na vrlo dinamičkom svjetskom turističkom tržištu. "Iz detaljne analize vidljiv je kontinuiran rast broja dolazaka i noćenja pa tako Prosječna godišnja stopa rasta dolazaka u promatranom četverogodišnjem razdoblju iznosi 4 posto, dok prosječna godišnja stopa rasta noćenja iznosi 4,75 posto," kazala je Golja, istaknuvši da se značaj sektora turizma za Grad Pulu povećava tokom promatranog razdoblja pa 2014. dostiže razinu od 17,89 posto ostvarenih prihoda iz turizma u ukupno ostvarenim prihodima na području Grada Pule.
U izradi ovog gospodarski važnog dokumenta, osim stručnjaka, sudjelovali su i hotelijeri, privatni iznajmljivači, turističke agencije i turistički vodiči, ali i svi zainteresirani građani, poduzetnici i obrtnici. Opći cilj strategije je povećanje konkurentnosti i međunarodne prepoznatljivosti Grada Pule čijoj se realizaciji planira doprinijeti kroz povećanje broja noćenja u pred i podsezoni za 122.940 u lipnju i rujnu, povećanje prosječne ukupne zauzetosti smještajnih kapaciteta sa 23 na 30 posto, povećanje turističke potrošnje za 33 posto, unapređenje infrastrukture i uvođenje dodatnih sadržaja, uređenje starogradske jezgre te unapređenje cjelokupne kvalitete turističke destinacije.