Novosti

18/05/2016

U užem centru uskoro nove podzemne posude za otpad

Danas su započeli radovi na uređenju i postavljanju prve lokacije podzemnih posuda u užem gradskom središtu, a sama lokacija  nalazi se u parku Grada Graza uz Ulicu Benediktantske opatije u blizini Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Osim ove, predviđeno je postavljanje podzemnih posuda na još četiri lokacije i to u Anticovoj ulici, Ciscutijevoj ulici, Kapitolinskom trgu i Trg Svetog Tome. Obzirom da je riječ o užem gradskom središtu, radovi će se odvijati pod nadzorom konzervatora i arheologa. Postavljanjem podzemnih posuda za otpad u užem gradskom središtu stvorit će se preduvjeti za prelazak na nov način prikupljanja kućnog komunalnog otpada, a same posude bit će isključivo namijenjene građanima koji žive u navedenoj zoni. Navedene posude nabavljene su uz sufinanciranje Fonda za zaštitu okoliša.

Prema planiranom rasporedu, intencija je u užem gradskom središtu postaviti i urediti između 15 i 20 lokacija podzemnih posuda gdje će građani koji žive na tom području moći odlagati svoj kućni komunalni otpad. Na svakoj lokaciji nalazit će se četiri podzemne posude i to namijenjene za ostali kućni komunalni otpad te za odlaganje korisnih sirovina plastike, stakla i papira i kartona. U drugoj fazi građani koji obitavaju u užem gradskom središtu dobiti će tagove-ključeve koji će omogućiti otvaranje poklopaca na podzemnim posudama te će moći odložiti svoj otpad. Po ugradnji svih podzemnih posuda na predviđenim lokacijama sadašnje posude na javnim površinama biti će povučene.

Postavljanje podzemnih posude vezano je i za novu Odluku o odlaganju komunalnog otpada koja je nedavno donesena, a odnosi se na poslovne subjekte u užem gradskom središtu i načinu prikupljanja njihovog komunalnog otpada. Naime, provedenom anketom utvrđeno je da preko 70 posto komunalnog otpada stvaraju upravo poslovni subjekti u užem gradskom središtu te je stoga potrebno odvojiti način prikupljanja komunalnog otpada poslovnih subjekata i otpada iz domaćinstava kako bi se mogla provesti adekvatna naplata usluge prikupljanja komunalnog otpada (po principu plati koliko odlažeš) te kako bi se izbjegle ružne slike prenatrpanih posuda za otpad na javnim površinama, a koje su isključivo namijenjene domaćinstvima.

Podsjećamo, Odlukom o načinu prikupljanja miješanog komunalnog otpada iz prodajnih i ugostiteljskih objekata u užem gradskom središtu svi poslovni subjekti dužni su zadužiti posudu odgovarajućeg volumena koju će se prema režimu odvoza prazniti dva puta dnevno. Uvjet za dobivanje terase ja izdavanje potvrde o zaduženju posude, a do sad se četrdesetak ugostitelja odazvalo i dobilo potvrdu o zaduženju. Osim ugostiteljskih objekata posudu moraju zadužiti i ostali poslovni subjekti u užem gradskom središtu te će ovih dana predstavnici Grada i Pula Herculanea ponovno izaći na teren kako bi provjerili zaduženja posuda. Koristimo priliku i pozivamo sve ugostitelje i poslovne subjekte koji posudu još nisu zadužili da se jave u Pula Herculanea-u. Osim komunalnog otpada, poslovnim subjektima na raspolaganju će biti i mogućnost odvoza selektivno prikupljenih sirovina.

Tijekom ljetne turističke sezone kontinuirano će se vršiti kontrole o pridržavanju uvedenog režima odvoza otpada, pri ćemu podsjećamo da je svaka posuda čipirana i vezana za taj poslovni subjekt, te će se po kontroli lako moći utvrditi pridržava li se poslovni subjekt novog režima prikupljanja i pražnjenja otpada.