Novosti

17/11/2016

Održana javna tribina "Obrazovanje danas - negira ili potencira skrivene talente"

U Središnjoj knjižnici jučer je održana javna tribina Obrazovanje danas - negira ili potencira skrivene talente u organizaciji Zaklade za poticanje partnerstva i razvoja civilnog društva.

U panel raspravi sudjelovali su Patricia Percan, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije, Mirjana Radetić-Paić, dekanica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Tanja Carić, profesorica sociologije u Gimnaziji Pula, Andrea Debeljuh, suradnik doktora Ranka Rajovića u provedbi NTC sustava, Korado Korlević, voditelj Znanstveno-edukacijskog centra Višnjan, Zorica Višković, potpredsjednica udruge ZUM, te Kristian D. Stanković, član debatnog kluba Histri Gimnazije Pula. Raspravu je moderirala upraviteljica Zaklade Helga Možà© Glavan. Aktivna rasprava uključila je mnoga pitanja i komentare prisutnih, među kojima je svoje iznijela i pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Elvira Krizmanić Marjanović.

Neki od zaključaka koje je rasprava iznjedrila detektiraju postojeće probleme, a neki su pozitivni te najavljuju mogućnost reagiranja unutar sustava obrazovanja. Većim problemom pokazalo pitanje financiranja, posebice ako je potrebno angažirati vanjske stručnjake. Ukazano je na to i da danas postoji sve više različitih oblika isključenosti, od ekonomskog statusa, afiniteta i uspjeha. Puno se govorilo o nadarenim učenicima i radu s njima, no važno je naglasiti da sva djeca imaju neki talent, važno ga je prepoznati i usmjeriti djecu u njegovom razvoju. U nekoliko zanimljivih točaka predstavljeni su rezultati studije o socijalnoj uključenosti mladih koja je provedena komparativno u svim partnerskim zemljama.

Naime, tribina je održana u sklopu projekta "Unexpressed talent" (Neiskazani talent) koji je financiran kroz program Erasmus +. Projekt uključuje 9 partnera iz Francuske, Italije, Hrvatske, Slovenije, Španjolske, Portugala i Belgije, koji su udružili snage kako bi analizirali nelagodu mladih i razvili neformalne obrazovne instrumente i modele radi osobnog i socijalnog osnaživanja mladih.