Edukativna kampanja policije #NemojPostatiLovina
Vijeće za prevenciju kriminaliteta Grada Pule podržava edukativnu kampanju policije #NemojPostatiLovina, koja je u skladu s programom rada i prioritetima Vijeća. Cilj Vijeća za prevenciju kriminaliteta je razvoj programa prevencije kriminaliteta na području grada Pule, a radi zaštite sigurnosti građana, materijalnih dobara i zajednice u cjelini, kroz partnerstvo i zajedničko planiranje i djelovanje različitih tijela vlasti, javnih službi, gospodarstva i građana.
U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece, a u suradnji s Europskom policijskom stručnom mrežom za nestale osobe i AMBER alert Europe, ove godine inicirana je edukativna kampanja #DontBeACatch - #NemojPostatiLovina, kojoj se uz 23 zemlje iz Europe aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske.
Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv online groominga, odnosno na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a s ciljem njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.
Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima online (virtualnog) svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu.
Pogotovo sada u doba pandemije uzrokovane virusom COVID – 19, kada djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama, potrebno je osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitili od predatora.
Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.
Prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih.
Kampanja #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot, daje savjete djeci i mladima da ostanu sigurni dok sjede u fotelji vlastita doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta. Ministarstvo unutarnjih poslova, u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka i Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, u tu je svrhu stavilo na raspolaganje i edukativno- preventivni video „Što se Tini dogodilo?“
Spot i video mogu se javno prikazivati kao jedni od alata kako bi se dodatno senzibilizirala javnost o ovom problemu, a mogu se pronaći na poveznicama:
https://www.youtube.com/watch?v=53OaQ1y0i04 i https://www.youtube.com/watch?v=0bEub_dZnuY
Informacije o edukativnoj kampanji #NemojPostatiLovina i linkovima na edukativna videa Grad Pula proslijedio je školama čiji je osnivač.