Novosti

01/09/2021

Završen 12. Audioart festival

Od 24. do 27. kolovoza 2021. godine u dvorištu Društvenog centra Rojc održan je 12. Audioart festival eksperimentalne i improvizirane glazbe u organizaciji udruge Kulturban.

Dvanaesto izdanje Audioart festivala otvoreno je  nagrađivanim  filmom autora Vladislava Kneževića “Colonello futurista” te filmom “Imploder”  uz interaktivnu instalaciju “Heart Tube 2.0.”  Vitra Drinkovića i novi  audiovizualni performans “Phosphorus Phase” Hrvoja Radnića. U oba filma autori glazbe su braća Alen i Nenad Sinkauz, pulski glazbenici i pokretači Audioart festivala.

Kroz četiri festivalska dana  u dvorištu Rojca nastupili su  Hrvoje Radnić,  MRM trio kojeg čine  Marin Džukljev (organ – eco tiger), Richie Herbst (modular synth) i Miodrag Gladović (el. gitara, live electronics),  francuski dvojac Franck Vigroux & Kurt d’Haeseleer,  Imrponedjeljci/Impromondays, bečki sastav Radian i  CRI Orchestar  pod vodstvom dirigenta i skladatelja Nevena Radakovića.

Nakon dva dana kombiniranja eksperimentalne i improvizirane glazbe sa snažnim vizualnim elementima, fokus se drugog dijela festivala potpuno okrenuo zvuku i glazbi. Kao kontrast zvuku koji je obilježio prva dva dana 12. izdanja festivala, četvrtak je započeo „Impronedjeljcima/Impromondays“, koje je u Rojcu predstavio „Ad hoc Audioart impro quartet“ kojeg čine Irene Kepl na violini, Zahra Mani, klavijature, bas i elektronika, Jasna Jovičević na alt saxu, Damir P. Kafka, sopran sax i klavijature te Dani Bošnjak na flauti, koji su u formi slobodne improvizacije istraživali svoju umjetničku slobodu i kreativnost te su svoju snažnu komunikaciju usmjerili ka publici.

Pulska publika je ponovno mogla uživati u koncertu bečkog sastava Radian, koji je na Audioartu gostovao 2016. godine. Publika je spremno dočekala povratak ovog kultnog eksperimentalnog sastava čija se glazba nalazi na prijelazu stilova. Eklektičnost njihovog nastupa te prijelaz iz stilova od elektronike, post rocka do noisea, očarali su brojnu publiku. Radian je za svoje drugo gostovanje u Puli pripremio veliko iznenađenje, Martin Brandlmayr (bubnjevi, elektronika), John Norman (el. bas) i Martin Siewert (el. gitara, elektronika) izveli su svjetsku premijeru  potpuno nove kompozicije.

Završnica festivala, za koju se tražila stolica više, bila je u znaku CRI Orchestra, impro big banda koji je kroz trodnevnu rezidenciju, u suradnji sa Soundpainting platformom Pula, pod vodstvom dirigenta/skladatelja Nevena Radakovića izveo koncert u znaku glazbe, geste, akcije i reakcije, kolektivne improvizacije i komunikacije. CRI Orchestar čine Maja Rivić (glas), Tena Novak Vincek (violina), Ana Kovačić (b. sax), Mak Murtić (t.sax), Igor Pavlica (truba), Dani Bošnjak (flauta), Nenad Sinkauz (el. gitara), Josip Šustić (el. gitara), Pavle Jovanović (el. gitara), Alen Sinkauz (el. bas), Miodrag Gladović (elektronika), Marko Grbac Knapić (elektronika), Leo Beslać (klavijatue), Neven Radaković (dirigent, klavijature), Nenad Kovačić (perkusije), Borko Rupena (perkusije), Marco Quarantotto (bubnjevi).

Audioart festival financiran je sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske te Grada Pule.