Premijera nove Inatove predstave
Kazalište Dr. Inat ima premijeru svoje nove predstave SIC TRANSIT GLORIA MUNDI koja će se održati u petak, 2. rujna 2022. godine s početkom u 21,00 sat u DC Rojc u prostorijama Kazališta Dr. Inat na 3. katu. Ulaz je slobodan.
Predstava je autorski projekt Tanje Grgić te ujedno i diplomska predstava u sklopu magistarskog studija Neverbalnog teatra Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku.
Glavna tema predstave je smrt, prolaznost i propadanje. Praktična inspiracija gospođe Grgić je bila povijest njezinog etničkog i kulturološkog židovskog zaleđa. Kao teorijsku inspiraciju je koristila knjige Brune Schulza, te doktorski rad dr. Edith Stein i neke filozofske zamisli Martina Bubera. Važna referenca za njen rad je i Edmund Husserl i transcendentna fenomenologija. Njegov koncept die Lebenswelt je zanimljiv za taj rad.
Predstava ima snažnu plesnu osnovu gdje se u procesu istraživao fenomen plesnog markiranja i fenomen empatije u relaciji izvođač-publika, te je izvođena od Tanje Grgić i Parsifala Plazasa, kolumbijskog plesača i koreografa. Glazba je zastupljena u obliku sonate za solo čelo op. br. 8. Zoltana Kodalya koja je svirana uživo na sceni od Neve Begović. Jedan dio predstave je vizualan, te koristi platno i sjene. Taj dio je izveden od mladog umjetnika Rafaela Grgića.
Plesači: Parsifal Plazas i Tanja Ruta Grgić
Sjene: Rafael Grgić, Hela Grgić
Čelo: Neva Begović
Mentor: Maja Đurinović
Sumentor: Matija Ferlin
Dramaturgija: Tanja Ruta Grgić
Tekst: Bruno Schulz, Edith Stein, Tanja Ruta Grgić
Koreografija: Tanja Ruta Grgić
Režija: Tanja Grgić
Tehnika: Sandro Butković
Tanja Ruta Grgićimala je klasično cjelovito umjetničko obrazovanje karakteristično za europsku regiju. Obrazovala se u različitim oblicima umjetnosti. Kako u plesu, tako i u glazbi, pjevanju i slikanju. U kasnim tinejdžerskim godinama gospođa Grgić odlučila je započeti svoju plesnu karijeru nakon što je pogledala jednu predstavu Batsheva Dance Company u Hrvatskom Narodnom kazalištu u Zagrebu. Kako joj je majka Židovka, počela je i pohađati satove židovskog narodnog plesa paralelno s klasičnim baletom i suvremenim plesom, te je radila autorske projekte u Centru za kulturu i film u Zagrebu. Godine 2015. odlučila se sa svojom obitelji preseliti u Kinu, Nanjing i tamo se razvijala njena karijera. Studirala je koreografiju na “Nanjing University of Arts” u Nanjingu. Imala je puno nastupa u Hrvatskoj i Kini, dobila je nekoliko značajnih nagrada za svoje koreografije, ali najveće postignuće joj je posljednja predstava prije pandemije pod nazivom “Egzodus”. Morala se vratiti u Hrvatsku 2020. godine, također zbog pandemije, te je počela raditi na svojim projektima koji su vezani uz njezine židovske korijene. Paralelno je upisala magistarski studij na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku na smjeru Neverbalnog teatra. “Solo u perivoju” najuspješniji je rad iz tog razdoblja i izvođen na četiri različita festivala. Razvila je vrlo jedinstvenu tehniku koja se temelji na klasičnom baletu, europskim suvremenim tehnikama, dubokoj radosti židovskih narodnih plesova i delikatnim pokretima kineskih plesova. Zanimaju je neizrecive teme, pa kombinira puno stvari, a ovdje želi prikazati napetost između banalnosti i neizrecivosti kako i sam Schulz kaže.
Parsifal David Plazas Forerokolumbijski je umjetnik i plesač. Dio je ansambla Baleta Anae Pavlove gdje uživa dijeliti pozornicu s mnogo divnih plesača. On je multidisciplinarni izvođač koji je predan, otvoren i uvijek uzbuđen sudjelovati u kreativnosti nastojanja. Njegova raznolikost u plesu i ritmu čini ga jedinstvenim izvođačem. Sudjelovao je u stvaranju nevladine organizacije FUNRESO i promovirao izvannastavne radionice u kojima je bio naglasak na mogućnosti za postizanje potencijala kroz kreativno izražavanje.