Novosti

26/10/2022

Prvi dan trodnevne konferencije o održivoj urbanoj mobilnosti okupio neke od najvećih stručnjaka Europe

Grad po mjeri čovjeka, grad kao prometni hub naziv je trodnevnog Susreta o urbanoj mobilnostikoji se u Zajednici Talijana – Circolo u Puli održava od 26. do 28. listopada 2022. godine u Puli u organizaciji Grada Pule, Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te Glasa Istre. Konferencija je okupila brojne domaće i međunarodne stručnjake na temu održive urbane mobilnosti.

Kako pomiriti prometnu infrastrukturu koja nam omogućava razvoj i kretanje ljudi i roba s potrebom za sigurnim i zdravim životom pojedinca u gradu? Što učiniti kada grad ima mnoštvo zadatosti zbog kojih promjene često ne mogu biti velike, a ni brze? Što ako smo mi i naše navike jedna od najznačajnijih prepreka za iskorak kojeg su mnogi razvijeni europski gradovi već napravili? Odakle uopće krenuti i čije je što odgovornost? Kako komunicirati ciljeve, mjere i projekte, što će reći javnost? Kako se i kamo uopće kreće Pula?, samo su neka od pitanja o kojima se razgovara tijekom Susreta o održivoj urbanoj mobilnosti.

Sudjelujući u radu Konferencije Đuro Lubura, posebni savjetnik potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića rekao je da je tijekom proteklih godina u nabavu novih autobusa na području Pule uloženo oko 26 milijuna kuna, od čega 22 milijuna bespovratnih europskih sredstava.

Dodao je kako će Ministarstvo podržavati izgradnju prometne infrastrukture i modernizaciju sustava, ali i da su otvoreni za nove ideje i modernizaciju propisa da bi se omogućila nova i pametnija rješenja.

„Tema prometa i parkinga u Puli jedan od velikih izazova s kojim se susrećemo, što već pokazuje i činjenica da Pula ima 52 tisuće stanovnika, a čak 39 tisuća automobila. Ljeti je ta brojka i mnogo veća“, rekao je gradonačelnik Filip Zoričić.

Obraćajući se okupljenima dekan Fakulteta Prometnih znanosti Marko Šoštarić naglasio je kako je Pula vrlo značajna u prometnom sustavu Istarske županije i cijele Hrvatske, posebice jer u Puli postoje gotovo svi oblici prijevoza, od cestovnog, željezničkog, pomorskog i zračnog. Smatra kako bi najveći istarski grad trebalo učiniti „gradom po mjeri čovjeka“.

Član Uprave Glasa Istre Ivica Božan smatra kako Pula, po pitanju prometnih rješenja, ima odlično odrađen „vanjski krug“ grada, ali da bi se centar određenim mjerama trebao  poboljšati.

Peter Austin, savjetnik za planiranje u Oslu Alberte Ruud, stručnjakinja za urbani razvoj iz norveškog Drammena, zatim Victoria Zinchuk, direktorica Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u Hrvatskoj, Ivica Perica iz Ljubljane i Orsat Lale s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu u svojim zanimljivim izlaganjima predstavili su izazove, planove, strategije, rezultate i odgovornosti koje su iz toga proizašli, a prvoga dana Susreta održana je i Panel diskusija o razvoju prometa u Puli.

Drugi dan Susreta o održivoj urbanoj mobilnosti počinje radionicom, koja se održava pod nazivom Fokusirajmo se na Pulu, o izazovima javnog prijevoza govorit će direktor Pulaprometa Tomislav Josipović s početkom u 10,00 sati, a u nastavku o kulturi parkiranja i rješenjima izazova izlagat će direktor Pula parkinga Branislav Bojanić.

Kroz radionicu Kako vidimo Pulu za 5 i 10 godina, kojim koracima do toga doći? iznjedrit će se prijedlog aktivnosti kojim će se primjenjivati preporuke i rješenja koja u Puli mogu pomiriti potrebu da grad ostane i bude prometni hub, ali i da više nego danas bude grad po mjeri čovjeka.

Zadnji dio konferencije odnosi se na javni gradski prijevoz i pametnu mobilnost uz prezentaciju znanstvenih radova i radionicu oko pisanja projektnih prijava.