Novosti

31/10/2022

U INK nastavak ciklusa koncerata „SAMO NAJBOLJE“

U INK se nastavlja ciklus koncerata „SAMO NAJBOLJE“. Prvi u novoj kazališnoj sezoni bit će koncert renomiranih umjetnica, klaviristice Martine Filjak i violončelistice Monike Leskovar. Na rasporedu je  u srijedu, 3. listopada 2022. u 19:30 sati.

PROGRAM:

Arvo Pärt:Fratres

L.van Beethoven: 2 Sonata u g-molu za cello i klavir op. 5 br. 2
Adagio sostenuto ed espressivo - Allegro molto piu tosto presto - Rondo.
Allegro

Claude Debussy: Sonata za cello i klavir
Prologue. Lent, sostenuto e molto risoluto - Serenade: moderement anime:
Final: Anime, leger et nerveux

Astor Piazzolla: Le Grand Tango

Pijanistica Martina Filjaksvojom istovremeno strastvenom i lirskom svirkom, te tehničkom perfekcijom redovito oduševljava međunarodnu javnost i kritiku kao umjetnica galvanizirajuće snage, magnetskom scenskom prisutnosti. Pažnju šire međunarodne javnosti privukla je 2009. godine kada je osvojila 1. Nagradu i niz posebnih priznanja na renomiranom međunarodnom natjecanju u Clevelandu, te ubrzo potom debitirala u dvoranama Konzerthaus u Berlinu, Musikverein u Beču kao i dvorani Zankel u Carnegie Hallu.

„Živopisna i privlačna scenska prisutnost …. Snalažljivost tehnike i prirodnost muzikalnosti ...Pijanistica vrijedna pozornosti“  (The New York Times).

Neposredno prije Clevelanda bila je dobitnica prvih nagrada na natjecanjima Viotti (2007.) i Maria Canals u Barceloni (2008.), te bila laureat natjecanja Busoni u Bolzanu.

U Hrvatskoj je nagrađivana nagradama „Milka Trnina“ Hrvatskoga društva  glazbenih umjetnika, državnom nagradom 'Vladimir Nazor' za izvedbe Brahmsova Prvoga koncerta i Kelemenova koncerta, „Orlandom“ za nastup na Dubrovačkim ljetnim igrama, Juditom za izvedbu koncerta Dore Pejačević na Splitskom ljetu, a 2009. godine odlikovana je Redom Hrvatskog pletera za postignuća u glazbi.

Posljednjih je nekoliko sezona Martina surađivala s orkestrima kao što su The Cleveland Orchestra, Sand Diego Symphony, The Florida Orchestra, Strasbourg Philharmonic, Barcelona Symphony, Bilbao Symphony, Deutsche Radio Philharmonie, Staatskapelle Weimar, Staatskapelle Halle, Bremen Philharmonic, Lübeck Philharmonic, Robert - Schumann Philharmonie Chemnitz, Slovenska Filharmonija, Japan Century Symphony orchestra, Israel Chamber Orchestrra kao i Orchestra Simfonica La Verdi u Milanu. Takodjer, nastupala je na znamenitim pozornicama dvorana kao sto su Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Berlin, l’Auditori and Palau de la Música Catalana/ Barcelona, Zankel Hall u Carnegie Hall-u/ New York, Boston/ Jordan Hall, Teatro San Carlo, Sala Verdi, Salle Gaveau, Musikverein i Konzerthaus u Becu, NDR dvorana/ Hannover, Residenz in Munich, Auditorio Nacional - Madrid, te Ravinia Festival u Chicagu.

Zadnjih je sezona nastupala uz renomirane dirigente kao što su JoAnn Falletta, Stanislav Kochanovsky, Alexander Shelley, Hans Graf,Ivan Repusic, Julian Kovatchev, Markus Poschner, Marcus Bosch, Josep Caballe-Domenech, Paul Goodwin, Carlos Miguel Prieto i Stefan Sanderling. Svoju ljubav prema komornom muziciranju redovito izražava u nastupima i suradnjama s umjetnicima kao što su Szymanowski Quartet, Ensemble Berlin, Dmitry Sinkovsky, Radovan Vlatkovic, Felix Klieser, te Monika Leskovar.

Rođena je u glazbeničkoj obitelji, počela je učiti glasovir s pet godina, a već u šestoj prvi put javno nastupa. Glazbenu je naobrazbu stekla na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i na bečkom Konzervatoriju, a potom ju završila u renomiranoj klasi za soliste u Hannoveru. Pohađala je i majstorske tečajeve na prestižnoj Klavirskoj akademiji na jezeru Como u Italiji. Martinin široki repertoar obuhvaća literaturu od Bacha do Beria, te preko trideset klavirskih koncerata. Kao osoba koja voli prirodu i u njoj je istinski sretna, oduševljava se glazbom koja evocira zvukove prirode i folklorne melodije – primjerice Bartókova suita Na otvorenome, Six Encores od Beria (Wasserklavier, Erdenklavier, Feuerklavier i Luftklavier), te Ravelova Une barque sur l’océan spadaju među njezina najdraža djela.

Istovremeno je privlači komorno muziciranje, ali i tehnički i intelektualno zahtjevna i komplicirana djela kao što su Beethovenova Hammerklavier Sonata i Bartókov Klavirski koncert br. 2.

Koncertnu sezonu 2019./2020. započela je solističkim recitalom u prestižnoj dvorani Palau de la Musica u Barceloni, a nastavila nastupima na festivalima u Padovi, Tbilisiju, na Enescu Festivalu u Rumunjskoj, Dubrovniku, nizom nastupa u Njemačkoj kao projektom uz Simfonijski Orkestar Minhenskog Radija i Bavarski Radio Zbor. U sezoni 2021./2022. niže nastupe uz Kansas City Symphony kojim ravna Michael Francis, uz Norddeutsche Philharmonie Rostock koje vodi Marcus Bosch, uz Simfonijski orkestar HRT-kojim ravna Pascal Rophe, uz Bilbao Symphony kojim ravna Guenther Neuhold, uz Simfonijski Orkestar Liechtensteina kojim ravna Sebastian Lan - Lessing, uz Pro Musica Chamber Orchestra kojim ravna David Danzmayr, umjetničku rezidenciju u Hrvatskom Domu u Splitu, te seriju solističkih i komornih recitala. Budući projekti uključuju pozive na Mito Festival u Milanu, Teatro La Fenice u Veneciji, na Schleßwig Holstein Musikfestival, te debut u velikoj dvorani Elbphilharmonie u Hamburgu uz Državni Orkestar iz Hamburga. Njezin posljednji nosač zvuka s djelima Franza Liszta izašao je u siječnju 2020. godine u izdanju „Hänssler Classic“.

Violončelistica Monika Leskovar(1981.) skrenula je na sebe pozornost javnosti 1995. godine kada je u trinaestoj godini postala najmlađom pobjednicom Međunarodnog natjecanja Čajkovski  u Japanu. Najprije polaznica Glazbenog učilišta Elly Bašić u Zagrebu kod prof. Dobrile  Berković Magdalenić, zatim učenica Valtera Dešpalja, diplomirala je i završila poslijediplomski studij na Glazbenoj akademiji Hanns Eisler u Berlinu u razredu prof. Davida Geringasa, gdje je 2006. godine preuzela mjesto njegova asistenta. Usavršavala se na majstorskim tečajevima Mstislava Rostropoviča i Bernarda Greenhousea. Pobjednica je mnogih međunarodnih natjecanja kao što su ARD u Münchenu (2001.), Mstislav Rostropovič u Parizu, Roberto  Caruana u Milanu (1999.) te Adam na Novom Zelandu (2003.). Bila je prva hrvatska predstavnica Eurovizijskog natjecanja za mlade glazbenike koja je ušla u finale, nastupivši u Beču 1998. godine.

Koncertirala je u Japanu, Belgiji, Francuskoj, Njemačkoj, Danskoj, Mađarskoj, Velikoj Britaniji, Novom Zelandu, te Australiji. Kao solistica nastupala je s orkestrima kao što su:  Simfonijski orkestar Bavarskoga radija, Moskovska filharmonija, Sendajska filharmonija, Slovenska filharmonija, Sanktpeterburški simfonijski orkestar, Zagrebačka filharmonija, Essenska filharmonija, Praški komorni orkestar, Litavski komorni orkestar, Kremerata Baltica, Zagrebački solisti, te s dirigentima poput Valerija Gergijeva, Thomasa Hengelbrocka,  Krzysztofa Pendereckog i mnogih drugih. Održala je brojne recitale, te redovito nastupa na festivalima komorne glazbe po cijelom svijetu, među kojima se ističu Manchester International Cello Festival, Kronberg Academy Festival, Rostropovich Festival, Festival Casals,  Dubrovačke ljetne igre, Schleswig-Holstein Musik Festival, Mozartfest Würzburg i dr.

Ostvarila je uspješnu suradnju s brojnim istaknutim glazbenicima kao što su Giovanni Sollima, Ivana Švarc Grenda, Boris Berezovsky, Sofia Gubaidulina, Jurij Bašmet, Julian Rachlin, Stefan Milenković, Mischa Maiski, Itamar Golan, Gidon Kremer, Mario Brunello, Patti Smith, Janine Jansen i dr.

U sezoni 2010./2011. djelovala je kao prva violončelistica Münchenske filharmonije. Od 2012. godine profesorica je na Konzervatoriju Talijanske Švicarske u Luganu, a od 2017. godine docentica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Svira na violončelu napuljskog majstora Vincenza Postiglionea iz 1884. godine, kojeg je dobila na upotrebu od grada Zagreba i Zagrebačke filharmonije.