Održana interaktivna edukacija dr. Ranka Rajovića o školi budućnosti za učitelje pulskih osnovnih škola
Dana 30. i 31. kolovoza 2024. u dvorani Coworking centra u Puli u organizaciji Upravnog odjela za društvene djelatnosti, mlade i sport Grada Pule održana je interaktivna edukacija dr. Ranka Rajovića za preko sto učitelja pulskih osnovnih škola.
Dr. Ranko Rajović, doktor je interne medicine - neuroendokrinolog, dugogodišnji član i predsjednik Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa. Predaje na Pedagoškom fakultetu u Kopru (Neuroznanost u odgoju i obrazovanju), a po pozivu povremeno predaje na fakultetima u Zagrebu, Novom Sadu i Ljubljani. Autor je NTC inovativnog programa koji pomaže djeci da u što većoj mjeri dosegnu svoje biološke potencijale.
NTC sustav učenja sadržava niz raznolikih i inovativnih aktivnosti i igara za djecu koje su temeljene na suvremenim spoznajama iz područja neuroznanosti, neurologije, neuropsihologije i drugih znanosti, posebno pedagoških - obiteljske pedagogije, didaktike i metodike za djecu predškolske dobi. Osmišljene aktivnosti NTC sustava učenja sadržavaju primjerene oblike razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja djece, kao temeljnog preduvjeta razvoja različitih kompetencija djece. NTC aktivnosti usklađene su s individualnim posebnostima djeteta , različitim razvojnim karakteristikama, stilovima učenja i slično. NTC program nastao je kao plod želje da se djeci omogući ostvarenje osobnih potencijala, ali i kao potreba da se prevladaju sve prisutnije poteškoće kao što su poremećaji jezika, govora, čitanja i pisanja. NTC program potiče proces razmišljanja, samostalno rješavanje zadataka, na taj način se razvija samopouzdanje i pozitivna slika o sebi. NTC metode su poput igre i djeca neprimjetno razvijaju misaone procese klasifikacije, serijacije, razvijaju pažnju i kreativnost.
Ciljevi NTC programa su razvoj intelektualnih sposobnosti i kognitivnih procesa, razvoj koncentracije, razvoj motoričkih i misaonih sposobnosti kod djece, razvoj mašte i kreativnosti, razvoj funkcionalnog znanja, poticanje fine motorike, razvoj duboke pažnje, pomaganje jedni drugima, empatija i timski duh, komunikacija, socijalizacija, donošenje odluka, pozitivne emocije, igra, istraživanje, improvizacija i snalaženja u novim situacijama.
Doktor Rajović je u uvodnom dijelu edukacije prisutnima održao predavanje na temu „Kako održati razvoj kreativnosti i socijalnih vještina u digitalnom dobu – škola budućnosti“. U vrlo zanimljivom predavanju napomenuo je da se okruženje u kojem danas odgajamo djecu bitno promijenilo u odnosu na djetinjstvo prethodnih generacija. Svaka generacija djece sve je slabija i slabija, motorički, koncentracijom, kontrolom emocija, a rječnik im je sve siromašniji.
Ako kažemo da su djeca sve slabija, onda govorimo o problemu u mozgu, a mozak je organ za preživljavanje koji kad nauči nešto novo, proizvodi hormone sreće. On šalje poruku, bravo, savladali smo jedan problem, lakše ćemo preživjeti. Znači, djeca kada se malo pomuče i savladaju problem, raste im samopouzdanje. Treba im dati da savladavaju probleme, a ne da ih mi rješavamo umjesto njih. Tako i u obrazovanju, djecu treba naučiti da misle, a ne da uče napamet, kazao je doktor Rajović.
Također, naglasio je da ne smijemo zaboraviti da je za razvoj mozga važna igra. Podaci iz jednog istraživanja koje su proveli u Sloveniji pokazuju da 60 posto djece starosti 4 godine nema skok unatrag. Što to znači, ako u četvrtoj godini nemaju skok unatrag, možda će kasnije imati neka kognitivna kašnjenja ili neće razumjeti matematiku u minusu.
S druge strane, ako se djeci u školi pristupa na način da uče kroz igru, oni uče kako misliti, kako povezati informacije, kako dati svoju ideju i nemaju strah što će odgovoriti. Ako uče napamet, kada dođu u školu, tresu se od straha da ne zaborave. Učenici lakše uče kada informacije primaju drugačije, a to je i glavni cilj NTC programa - učenje kroz igru.
Nakon uvodnog predavanja, u nastavku je za 30-ak učitelja održan intenzivan seminar koji se sastojao od dvodnevne radionice podijeljene u 3 bloka u trajanju od 2x45 minuta u sklopu koje su obrađena 3 ključna modula NTC programa, a to su učenje kroz igru, funkcionalno znanje i NTC metodologija učenja.
Predavanju se odazvalo više od 100 učitelja iz svih jedanaest pulskih osnovnih škola čime je potvrđen velik interes obrazovne zajednice za teme koje dr. Rajović obrađuje.
Organiziranjem besplatnih edukacija za usavršavanje obrazovnih djelatnika, Grad Pula nastavlja unapređivati obrazovni sustav s ciljem oblikovanja škole budućnosti prilagođene izazovima digitalnog doba.