Novosti

18/10/2024

Grad Pula osigurao podršku u obrazovanju za djecu s teškoćama u razvoju

Odluka o financiranju projekta Zajedno do znanja VI

Grad Pula osigurao je sredstva za 114 pomoćnika u nastavi i stručno komunikacijskih posrednika i time omogućio podršku u obrazovanju za 154 učenika s teškoćama u razvoju. Kroz projekt Zajedno do znanja VI Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih i Grad Pula osigurali su više od četiri milijuna eura.

U sklopu Poziva na dostavu projektnih prijedloga Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je prvu odluku o financiranju za 26 projekata, među kojima je i Grad Pula sa svojim projektom pomoćnika u nastavi.

Radi se o projektu Zajedno do znanja VI, čija provedba traje 36 mjeseci i ukupne je vrijednosti 4.157.352,00 eura od kojih bespovratna sredstva iznose 2.310.000,00 eura, uz stopu vlastitog sufinanciranja od 44,44 posto.

Grad Pula kao nositelj projekta i sve škole na području grada Pule kao partneri posebnu podršku usmjerit će na podizanje svijesti javnosti o važnosti inkluzivnog obrazovanja djece s teškoćama u razvoju.

Projektom Zajedno do znanja VI omogućava se potrebna podrška za sudjelovanje u programima odgojno-obrazovnih ustanova učenicima s teškoćama u razvoju, osiguravanjem stručne pomoći pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika, tijekom tri nastavne godine 2024./2025., 2025./2026. i 2026./2027. Cilj projekta je pružiti potporu uključivanju učenika s  teškoćama u odgojno-obrazovne ustanove osnivača Grada Pule, kako bi osigurali uvjete za poboljšanje obrazovnih postignuća, uspješniju socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje.

Osiguravanjem specijalizirane podrške za učenike s teškoćama u razvoju, omogućava se i olakšava ravnopravna participacija u obrazovnom procesu. Ove mjere uključuju individualizirane nastavne planove, korištenje asistivnih tehnologija te prilagodbu obrazovnih materijala, čime se osigurava pristupačnost obrazovnih sadržaja. Na taj način, doprinosi se inkluziji i osigurava da svi učenici, bez obzira na teškoće, imaju jednake mogućnosti za uspjeh u obrazovanju.