U Puli se danas održava InnoLab dan edukacije o darovitosti

Na nama je da zajedno gradimo sustav koji prepoznaje i podržava darovitost
Grad Pula i Zaklada InnoLab danas su u Coworkingu organizirali edukativne radionice o darovitosti za djelatnike pulskih osnovnih škola pod nazivom “Pula za darovitost: darovitost za Pulu”. Partneri na projektu su Osnovna škola Šijana i Zajednica tehničke kulture Pula, a radionice se održavaju pod vodstvom stručnjaka iz područja fizike, kreativnog pisanja i dramske pedagogije te darovitosti.
Prije samog početka radionica, okupljenim ravnateljima pulskih osnovnih škola i stručnim suradnicima obratili su se gradonačelnik Filip Zoričić, upraviteljica Zaklade InnoLab Barbara Kristofich Ambruš, ravnateljica Osnovne škole Šijana Keti Melnjak te predsjednik Zajednice tehničke kulture Pula Anton Pletikos.
„U današnje je vrijeme više nego izazovno raditi u školi, velika je odgovornost na vama ravnateljima i na stručnoj službi. Sustav će se promijeniti tek onda kada škole budu imale sve resurse koji su im nužni i potrebnu infrastrukturu. Očekujemo da će proračun Vlade za obrazovanje biti puno veći kako bismo zaista mogli biti društvo znanja. Itekako je važno razgovarati o darovitosti, izmjenjivati znanja i iskustva o ovoj važnoj temi i učiti jedni od drugih. Darovitost treba prepoznati, o njoj se treba otvoreno razgovarati, stoga mi je čast biti danas ovdje s vama na samom početku radionica koje će nam u tome pomoći, a koje smo organizirali zajedno sa Zakladom InnoLab“, poručio je gradonačelnik Zoričić.
Sudionicima radionica se potom obratila upraviteljica Zaklade InnoLab Barbara Kristofich Ambruš.
„Na radionicama će stručni suradnici i nastavnici vidjeti i podijeliti primjere dobre prakse i predložiti smjernice za rad s darovitim učenicima tijekom provođenja pet tematskih radionica na kojima će uz pratnju učitelja sudjelovati i učenici sa zapaženim rezultatima. Pulske škole i svojim vrsnim rezultatima na natjecanjima te brojnim i raznovrsnim projektima koje provode potvrđuju posvećenost razvoju talenata kod mladih, a kroz sudjelovanje na radionicama jačat će i njihovo uzajamno povezivanje i potencijal za stvaranje sinergije u radu s darovitim učenicima“, rekla je Barbara Kristofich Ambruš.
„Danas smo se okupili kako bismo izmjenjivali znanja i iskustva i pripremali se za izazove koji su pred nas postavljeni, a tiču se rada s nadarenim učenicima. Radionice pred nama pružit će nam uvid u inovativne metode rada s nadarenim učenicima, stoga zahvaljujem svima koji su sudjelovali u organizaciji, svim predavačima i sudionicima koji su danas ovdje, spremni učiti i dijeliti iskustva, a sve kako bismo zajedno gradili sustav koji prepoznaje i podržava darovitost“, poručila je ravnateljica Osnovne škole Šijana Keti Melnjak.
„Na nama učiteljima i nastavnicima je da damo što više od sebe, a svako će dijete od toga uzeti onoliko koliko može. To je primarni zadatak nas edukatora“, zaključio je predsjednik Zajednice tehničke kulture Pula Anton Pletikos.
Kroz fokus na aktualna pitanja oblikovanja i realizacije sustava darovitosti u osnovnim školama u Puli, na radionicama će se razmotriti ključna pitanja stručnih službi u radu s darovitim učenicima, prijedlozi mogućih rješenja i moguće smjernice umrežavanja i zajedničkog djelovanja u radu s darovitim učenicima. Također će se spomenuti i suvremene spoznaje u području darovitosti te implikacije za rad s darovitima u praksi.
Nadalje, putem propitivanja ključnih pitanja koja predstavljaju izazov nastavnicima u radu s darovitim učenicima na radionici će se kreirati mapa izazova i mogućih rješenja te usporediti postoje li poveznice u različitim područjima darovitosti (npr. društvene znanosti, STEM) kod rada s darovitima, a spomenut će se i suvremene spoznaje u području darovitosti te implikacije za rad s darovitima u praksi.
Na radionici STEM kreativa će se učenici i nastavnici upoznati s Centrom za popularizaciju znanosti u kratkom uvodnom obilasku. Zatim će učenici u pratnji svojih učitelja u kreativnom okruženju uz suvremenu didaktičku STEM opremu sudjelovati u interaktivnim pokusima iz tri skupine: elektromagnetizam (najznačajniji pokusi iz povijesti elektromagnetizma - Faradayev zakon, Lenzov zakon, Oerstedov pokus...), optika (pokusi laserima, osnove geometrijske i valne optike, koncept ljudskog vida, holografija) te toplina i toplinsko zračenje. Osim radionice STEM kreativa, održat će se i radionica kreativnog pisanja te dramska radionica.