Nove web stranice Grada Pule
Danas su u prostorijama Komunalne palače predstavljene nove web stranice Grada Pule. O novim web stranicama govorili su gradonačelnik Boris Miletić, voditelj odsjeka za informatiku Dejan Gambin i voditelj kabineta gradonačelnika Bernard Zenzerović.
Bernard Zenzerović dodao je da su na novom site-u uneseni svi sadržaji s prethodnih stranica koji su dodatno prošireni, ažurirani i osvježeni. Na site je dodano 494 novih stranica, te ih sada ima 716. Naglašeno je da aplikacija koja se nalazi u pozadini web sjedišta bazirana na open source tehnologijama odnosno sistemu preporučenom za sve jedinice državne razine i lokalne samouprave od strane Europske Unije.
Najznačajnija novost na web stranicama su "eUsluge" - online usluge namijenjene građanima i gospodarstvenicima. U ovom trenutku građanima su dostupne pet vrsta usluga nazvanih: - eProstor, Pregleda predmeta, eKonzultacije, InfoSMS i Obrasci
Dejan Gambin detaljnije je pojasnio eUsluge, objasnio je njihovo funkcioniranje te koje vrste informacije pojedina usluga nudi.
Najvažnija novina i usluga za građene je usluga "Pregled predmeta" koja omogućava putem web stranica, uvid u tijek rješavanja predmeta u gradskoj upravi. Uz klasifikacijsku oznaku i šifru koja se dobije prilikom podnošenja zahtjeva Gradu Puli, građani mogu pratiti napredak u rješavanju svojih predmeta putem web stranice Grada Pule.
Također značajna je i usluga "InfoSMS" koja omogućava građanima primanje SMS informacija o predmetima koji su u obradu u gradskoj upravi. Svi građani koji pri podnošenju zahtjeva navedu broj svog mobilnog uređaja primit će tim putem SMS obavijest o broju zaprimljenog pismena kao i obavijest o datumu otpreme odgovora na svoj zahtjev.
Posebno su značajne "eKonzultacije" putem kojih se građani uključuju u proces donošenja odluka. Model eKonzultacija jedan je od načina uključivanja građana u proces donošenja odluka i to korištenjem novih informacijskih tehnologija. Komentare, mišljenja i sugestije o konkretnom problemu koje građani pošalju putem obrasca za e-konzultacije do propisanog roka obradit će stručne radne skupine koje će ih objediniti u konzultativni dokument koji Gradonačelnik, u formi javne preporuke, upućuje izrađivaču projektne dokumentacije
Ovo je jedan od načina da se poboljša dvosmjernu komunikaciju sa građanima. U zapadnim demokracijama dvosmjerna komunikacija između tijela javne vlasti je mjerilo "zdrave demokracije". Konkretno u Hrvatskoj postoji malo mjera i modela koji pokušavaju uključiti građane u proces odlučivanja. Bitno je za istaknuti da model eKonzultacija nije anketno izjašnjavanje o određenom projektu grada, već se građanima kroz model eKonzultacija omogućava da sudjeluju u konačnoj "slici" projekta, odnosno na određeni način su sukreatori projekta. Prvi projekt koji je stavljen na "javnu raspravu" je rješavanje problema prometa na širem području Monte Zara.
Ovaj model neće se koristiti samo za konzultacije u smislu infrastrukturnih projekata, nego i prilikom donošenja različitih mjera, smjernica, te strateških dokumenata u domeni Grada.