Novosti

10/03/2010

Sastalo se Povjerenstvo za promet

Povjerenstvo za praćenje organizacije, regulacije i sigurnosti prometa na cestama na području grada Pule je s ciljem ublažavanja prometnih gužvi i povećanja protočnosti na najkritičnijem raskrižju u gradu Puli u sklopu realnih mogućnosti razmatralo i usvojilo je idejno rješenje za prometne gužve na pravcu koji vodi iz Pule, na način da će pravac od novog kružnog toka na križanju Koparske i Ulice 43. Istarske divizije prema obilaznici u potpunosti postati dvotračan.

Odluka o dvotračnom prometovanju od kružnog toka do obilaznice nametnula se zbog svakodnevnih gužvi, posebice tijekom turističke sezone, te zbog ograničenog prometovanja uz mnoštvo prilaznih cesta što usporava promet i stvara gužve. Ovim će se rješenjem povećati protočnost dionice, ali i kružnog toka te ubrzati izlazak iz grada, što će se dodatno pospješiti proširenim dijelom obilaznice iz drugog pravca.

Smanjenjem dosadašnjih otoka na raskrižjima Šijana šest i sedam na ulazu u grad otvorit će se mogućnost za dvije šire trake prometnice koje će se spajati na proširenu obilaznicu i ulicu 43.Istarske divizije. Takvo rješenje trebalo bi barem donekle umanjiti ljetne prometne gužve. Privremeno rješenje je doneseno nakon što je iz državnog programa izgradnje ispala rekonstrukcija državne ceste D-66, dionice Stancija Peličeti - Šijana duge 2,5 kilometara, i izgradnja kružnog toka na ulazu u grad.

Pročelnik upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu Damir Prhat istaknuo je kako se čini sve da bi se unaprijedilo postojeće stanje i ubrzalo prolazak vozila na oba raskrižja. Povjerenstvo je s odobravanjem prihvatilo ovakvo rješenje, načelni pristanak dale su i Županijske i Hrvatske ceste, pod čijom je ingerencijom dionica. Navedeno rješenje je potrebno implementirati do turističke sezone kako bi se ublažile prometne gužve na najvažnijem raskrižju na ulasku odnosno izlasku iz grada te kako bi se iskoristile prednosti i mogućnosti izgradnje odnosno rekonstrukcije dijela ulice Prekomorskih brigada od prometnice sa dvije prometne trake u prometnicu sa četiri prometne trake.

Važno je istaknuti da oba rješenja zahtijevaju minimalna ulaganja. Na čvorovima šest i sedam trebaju se smanjiti otoci, dok za pretvaranje dionice Ulice 43. Istarske divizije u dvotračnu treba postaviti samo novu prometnu vertikalnu i horizontalnu signalizaciju.