18/05/2010
Ovaj tjedan u kinoteci film Taj mračni predmet želje
U četvrtak, 20. svibnja u 20.00 sati u kinoteci Kina Valli prikazuje se film Taj mračni predmet želje, redatelja Luis Buà±uel-a. Inače, posljednji film Luisa Buà±uela priča je o odnosu Mathieua i Conchite. On je bogati sredovječni Francuz, a ona njegova bivša devetnaestogodišnja sobarica koja ga privlači i koja se s njim igra mačke i miša. Njezinu ulogu tumače dvije glumice, a povijest njihova odnosa prepričava Mathieu za vrijeme vožnje vlakom, koju je započeo prethodno izlivši kantu vode na mladu djevojku na peronu.
Uloge: Fernando Rey (Mathieu), Carole Bouquet (Conchita), àngela Molina (Conchita), Julien Bertheau (sudac), Andrà© Weber (sobar) .
Scenarij: Luis Buà±uel, Jean-Claude Carrière (prema romanu Pierre-a Louà¿sa)Fotografija: Edmond Richard
Luis Buà±uel(22.02.1900, Calanda, Španjolska - 29.07.1983, Ciudad de Mexico, Meksiko)
Redatelj, scenarist, producent, otac filmskoga nadrealizma, njegov najznačajniji autor i snažni kritičar crkve, ustaljenih društvenih normi i konformizma. Kao dijete pohađao je isusovačku školu, a kasnije upisuje studij književnosti i filozofije u Madridu. Tamo se upoznaje s filmom, učlanjuje u prvi španjolski kino klub i piše filmske kritike. Godine 1925. odlazi u Pariz gdje prilazi krugu nadrealista u kojem su Salvador Dali i Andrà© Breton. Asistira redatelju Jeanu Epsteinu na Mauprat (1926) i Pad kuće Usher (La chute de la maison Usher, 1928), a potom u suradnji s Daliem režira kratkometražni film Andaluzijski pas (Un chien andalou, 1929), remek djelo filmskog nadrealizma. Njegov slijedeći, samostalno režiran, film Zlatno doba (L' à‚ge d'or, 1930), bio je zabranjen, a većina kopija uništena. Uslijedio je kratkometražni dokumentarni film Zemlja bez kruha (Las hurdes, 1933), nakon kojeg se pridružio republikancima. Nakon njihovog poraza u građanskom ratu 1939. Buà±uel odlazi u dugotrajni egzil. U New Yorku radi u Muzeju moderne umjetnosti, a tek 1946. dobiva i prihvaća ponudu za režiranje filmova u Meksiku. Film Zaboravljeni (Los olvidados, 1950.) mu donosi nagradu za režiju u Cannesu 1951. godine, a 1956. odlazi iz Meksika u Pariz. Viridiana (1961) je prvi film koji snima u Španjolskoj nakon dugo vremena. Važniji filmovi su mu Anđeo uništenja (El à¡ngel exterminador, 1962), posljednji kratki film Simà³n del desierto (1965), Dnevnik jedne sobarice (Le journal d'une femme de chambre, 1964), njegov prvi film u boji Ljepotica dana (Belle de jour, 1967) donio mu je Zlatnog lava na filmskom festivalu u Veneciji 1967. godine, te Tristana (1970), snimljena u Španjolskoj; Diskretni šarm buržoazije (Le charme discret de la bourgeoisie, 1972) koji mu je donio Oskara za najbolji strani film 1973. i posljednja dva filma Fantom slobode (Le fantà´me de la libertà©, 1974) i Taj mračni predmet želje (Cet obscur objet du dà©sir, 1977).
Uloge: Fernando Rey (Mathieu), Carole Bouquet (Conchita), àngela Molina (Conchita), Julien Bertheau (sudac), Andrà© Weber (sobar) .
Scenarij: Luis Buà±uel, Jean-Claude Carrière (prema romanu Pierre-a Louà¿sa)Fotografija: Edmond Richard
Luis Buà±uel(22.02.1900, Calanda, Španjolska - 29.07.1983, Ciudad de Mexico, Meksiko)
Redatelj, scenarist, producent, otac filmskoga nadrealizma, njegov najznačajniji autor i snažni kritičar crkve, ustaljenih društvenih normi i konformizma. Kao dijete pohađao je isusovačku školu, a kasnije upisuje studij književnosti i filozofije u Madridu. Tamo se upoznaje s filmom, učlanjuje u prvi španjolski kino klub i piše filmske kritike. Godine 1925. odlazi u Pariz gdje prilazi krugu nadrealista u kojem su Salvador Dali i Andrà© Breton. Asistira redatelju Jeanu Epsteinu na Mauprat (1926) i Pad kuće Usher (La chute de la maison Usher, 1928), a potom u suradnji s Daliem režira kratkometražni film Andaluzijski pas (Un chien andalou, 1929), remek djelo filmskog nadrealizma. Njegov slijedeći, samostalno režiran, film Zlatno doba (L' à‚ge d'or, 1930), bio je zabranjen, a većina kopija uništena. Uslijedio je kratkometražni dokumentarni film Zemlja bez kruha (Las hurdes, 1933), nakon kojeg se pridružio republikancima. Nakon njihovog poraza u građanskom ratu 1939. Buà±uel odlazi u dugotrajni egzil. U New Yorku radi u Muzeju moderne umjetnosti, a tek 1946. dobiva i prihvaća ponudu za režiranje filmova u Meksiku. Film Zaboravljeni (Los olvidados, 1950.) mu donosi nagradu za režiju u Cannesu 1951. godine, a 1956. odlazi iz Meksika u Pariz. Viridiana (1961) je prvi film koji snima u Španjolskoj nakon dugo vremena. Važniji filmovi su mu Anđeo uništenja (El à¡ngel exterminador, 1962), posljednji kratki film Simà³n del desierto (1965), Dnevnik jedne sobarice (Le journal d'une femme de chambre, 1964), njegov prvi film u boji Ljepotica dana (Belle de jour, 1967) donio mu je Zlatnog lava na filmskom festivalu u Veneciji 1967. godine, te Tristana (1970), snimljena u Španjolskoj; Diskretni šarm buržoazije (Le charme discret de la bourgeoisie, 1972) koji mu je donio Oskara za najbolji strani film 1973. i posljednja dva filma Fantom slobode (Le fantà´me de la libertà©, 1974) i Taj mračni predmet želje (Cet obscur objet du dà©sir, 1977).