Novosti

19/07/2010

Cinemaniac 2010

Program Cinemaniac, koji se od 2002. godine realizira na Festivalu igranog filma u Puli, nastao je kao potreba za predstavljanjem inovacija iz svijeta umjetnosti i filma. Stvarajući nov društveni prostor izložba uvodi u javni diskurs teme koje se tiču odnosa filma i vizualnih umjetnosti, prezentira se recentne produkcije umjetničkog videa, eksperimentalnog filma i multimedijalnih instalacija. Cinemaniac bira okruženje galerije koja postaje mjesto prezentacije pokretnih slika . Slike iz projektora u galerijskom kontekstu ne mijenjaju samo izlagački prostor nego i naše iskustvo i doživljaj umjetnosti. Projekcije transformiraju zadani galerijski prostor, angažiraju arhitekturu koju zauzimaju te stvaraju ambijent audiovizualnih iluzija, umjetnosti, znanosti i tehnologije.

9. Cinemaniac posvećen je MAFAF-u, Međuklupskom i autorskom festivalu amaterskog filma, koji se od 1965. do 1990. odvijao u Puli neposredno prije Festivala igranog filma. Dvadeset godina nakon posljednjeg izdanja, putem dostupne dokumentacije i arhivskih materijala, pokušat će se učiniti vidljivom nevidljiva povijest MAFAF-a, kako bi se festival primjereno kontekstualizirao, valorizirala se njegova važnost te se rehabilitiralo sjećanje na ovu zanimljivu manifestaciju, koja je brojem prijavljenih filmova i prisutnih autora bila najveća manifestacija alternativnog i neprofesionalnog filmskog stvaralaštva u Jugoslaviji, odnosno barometar kretanja amaterskog filma u Jugoslaviji (Martin Bizjak), čvorišna tačka u kojoj se sabiru i ocjenjuju iskustva protekle stvaralačke sezone i anticipiraju koraci budućnosti (Ranko Munitić).

Vladimir Anđelković  u predgovoru publikacije iz 1990 godine, kao da je anticipirao buduće događaje: Dvadesetpeta godina MAFAF-a je i njegovo najveće iskušenje: video ulazi na velika vrata i sada je ravnopravan sa filmom. Neka to bude stimulans i pomladi MAFAF i neka dovede mnogo novih mladih ljudi na Kaštel da gledamo njihove radove na ekranu i avione i zvijezde na pulskom nebu.

Dvanaest godina nakon Anđelkovićevog zapažanja, Cinemaniac nije donio nove radove na Kaštel, već ih je smjestio u bijelu kocku galerije, a organskom transformacijom ideja MAFAF-a u 21. stoljeću, šireći perspektive, zadržavajući interes za istraživačkim praksama u prikazivanju i radu sa pokretnim slikama, te internacionalizirajući događanje ponovo je doveo u Pulu neke ranije sudionike MAFAF-a poput Toma Gotovca, Ivana Faktora, Vladislava Kneževića ili Dana Okija, kao i sasvim nove generacije vizualnih umjetnika.

Informativni program / NeVidljivi MAFAF predstavlja istraživačku platformu, projekt koji će se u etapama realizirati u nekoliko prepoznatljivih prezentacijskih formata. Cilj nije stvaranje linearne studijske historiografske rekonstrukcije podataka, već model subjektivne kritičke reinterpretacije, kao fragmentarne mape mozaika podataka, kako bi se artikulirao drugi pogled, istovremeno blizak i udaljen, privremen i nestabilan.  Branka Benčić

Autorica koncepcije i kustosica izložbe: Branka Benčić / Suradnici: Ivica Gunjača i Marko Zdravković Kunac (Pulska filmska tvornica) / Organizator: MMC Luka / Partneri: Pula Film Festival, Pulska filmska tvornica, Hrvatski filmski savez. Zahvala Zajednici tehničke kulture Pula na posudbi dokumentacije.