Novosti

04/05/2011

Zbogom papirnata birokracijo:Grad Pula prvi u Hrvatskoj u potpunosti prešao na e-poslovanje

Danas je u prostorijama Komunalne palače svečano obilježen početak primjene elektroničkog potpisa (e-potpis) u poslovanju gradske uprave Grada Pule, čime je postala prva javna uprava u Republici Hrvatskoj koja je omogućila primjenu e-poslovanja u cijeloj gradskoj upravi.

Gradonačelnik Miletić je ovom prigodom naglasio da Grad na ovaj način potvrđuje vodeću poziciju u primjeni novih tehnologija te iskazuje veliku otvorenost za prihvaćanje novih znanja. Naglasio je da ovo može i drugim javnim upravama poslužiti kao povod za uvođenje novih tehnologija koje u razvijenim zemljama predstavljaju standard uobičajenog poslovanja. Gradonačelnik je istakao brojne prednosti e- poslovanja kao što su bolja organizacija rada, veća učinkovitost te cjelokupna percepcija poslovanja u upravi. Posebno je naglasio kako se na ovaj način u središte interesa stavljaju građani čime je gradska uprava potpuno na usluzi svojim građanima, što je njena najvažnija uloga. a Gradonačelnik se osvrnuo se i na transparentnost rada ove uprave koja je u tom pogledu prva u Istarskoj županiji i osma u Hrvatskoj. Postižu se značajniji učinci s manje zaposlenih dok je istovremeno broj uspješno realiziranih projekata veći i kvalitetniji.

Nenad Stojiljković iz Swing informatike smatra ovaj potez krunom četverogodišnjeg napora u organizaciji elektroničkog upravljanja predmetima i dokumenata Za Pulu je to značajan razvojni iskorak, a na razini Hrvatske riječ je o apsolutnoj inovaciji, jer nitko još nema ništa slično u svom poslovanju istaknuo je Stojiljković. 

Krešo Perica iz IBM-a Hrvatska izrazio je zadovoljstvo jer Grad Pula prati trendove i pozvao druge javne uprave da slijede ovaj primjer koji svakako pridonosi informatizaciji i napretku Hrvatske. 

Na kraju prezentacije, gradonačelnik Boris Miletić prvi je elektronički potpisao dokument i time obilježio ovaj, za Pulu povijesni trenutak. Grad Pula postala je prva javna uprava u Republici Hrvatskoj koja je u potpunosti zamijeniti "klasične" potpise i prešla na elektroničko poslovanje u težnji da se približi "bezpapirnom uredu". 

Prisutnima je prezentiran cjelokupni projekt e-poslovanje. Proces je započeo 2008. godine uvođenjem sustava za elektroničko upravljanje dokumentima u Gradsku upravu koji je omogućio elektroničko kolanje dokumentacije između gradskih odjela s ciljem bržeg, točnijeg i efikasnijeg poslovanja. Tijekom 2009. godine uveden je ISO 9001:2008 standard, a krajem 2009. puštena je u rad nova web stranica putem koje su omogućene dvije nove usluge: pregled predmeta i info SMS, a u tijeku je uvođenje standarda za informacijsku sigurnost ISO 27001. Uvođenje elektroničkog potpisa je završna faza razvoja projekta. Razvoj ovog projekta omogućen je donošenjem nove Uredbe o uredskom poslovanju tijekom 2010. godine, a rezultirao je implementacijom elektroničkog potpisa i elektroničkih isprava u rad gradske uprave. 

Prednosti e- poslovanja su povećanje efikasnosti rada, smanjenje troškova poslovanja, dostava zahtjeva e-poštom, praćenje statusa rješavanja predmeta, preuzimanje elektronske isprave putem interneta i nepotrebna javnobilježnička ovjera e- isprave.

U pulsku gradsku upravu uveden je tzv. napredni elektronički potpis koji pouzdano jamči identitet potpisnika i koji udovoljava posebnim odredbama utvrđenim Zakonom o elektroničkom potpisu.

Uvođenju su nazočili gradonačelnik Pule Boris Miletić, direktor Swing informatike g. Nenad Stojiljković,  direktor IBM-a Hrvatska g. Krešo Perica ravnatelj CARneta, Hrvatske akademske istraživačke mreže g. Zvnomir Stanić,, zatim, Dražen Bošnjak iz Središnjeg državnog ureda za e- Hrvatsku g., direktor podružnice Fina Pula Erik Ružić i pročelnik Odjela za ekonomiju i turizam "dr. Mijo Mirković" pri Sveučilištu Juraj Dobrila dr.sc. Valter Boljunčić.