Novosti

13/05/2011

E-potpis uveden u rad gradske uprave

Grad Pula postao je prva javna uprava u Republici Hrvatskoj koja je primjenila e-poslovanje u cijeloj gradskoj upravi uvođenjem elektroničkog potpisa (e-potpis) 4. svibnja 2011. godine.
Projekt e-poslovanje započeo je 2008. godine implementacijom sustava za elektroničko upravljanje dokumentima u Gradsku upravu koji je omogućio elektroničko kolanje dokumentacije između gradskih odjela s ciljem bržeg, točnijeg i učinkovitijeg poslovanja. Tijekom 2009. godine uveden je ISO 9001:2008 standard, a krajem 2009. puštena je u rad nova web stranica putem koje su omogućene dvije nove usluge: pregled predmeta i info SMS. U tijeku je uvođenje standarda za informacijsku sigurnost ISO 27001. Završna faza razvoja projekta bila je uvođenje elektroničkog potpisa.
Razvoj ovog projekta omogućen je donošenjem nove Uredbe o uredskom poslovanju tijekom 2010. godine, što je rezultiralo implementacijom elektroničkog potpisa i elektroničkih isprava u rad gradske uprave.
Prednosti e-poslovanja su brojne: povećanje efikasnosti rada, smanjenje troškova poslovanja, dostava zahtjeva e-poštom, praćenje statusa rješavanja predmeta, preuzimanje elektronske isprave putem interneta i nepotrebna javnobilježnička ovjera e-isprave.
U pulsku gradsku upravu uveden je tzv. napredni elektronički potpis koji pouzdano jamči identitet potpisnika i koji udovoljava posebnim odredbama utvrđenim Zakonom o elektroničkom potpisu.