Novosti

25/09/2015

Pula je prva u rad svoje uprave ugradila vrijednosti društvene odgovornosti

Danas, 25. rujna 2015. godine, u Poslovnom dnevniku izašao je članak naslova "Pula je prva u rad svoje uprave ugradila vrijednosti društvene odgovornosti" u kojemu je istaknut izvrstan rad koji Grad Pula već godina radi na povećanju transparentnosti gradske uprave i na unapređenju društveno odgovornog poslovanja.  Upravo zahvaljujući takvom poslovanju  Grad Pula je, kao prvi grad u Hrvatskoj u kolovozu prošle godine,  postao  dio renomirane međunarodne inicijative The United Nations Global Compact.  Riječ je o inicijativi Ujedinjenih naroda za uvođenje društveno odgovornog poslovanja, a koja danas okuplja preko 8000 korporativnih dionika iz preko 135 zemalja diljem svijeta. Global Compact je strateška inicijativa koja se temelji na 10 osnovnih načela iz područja ljudskih prava, prava radnika, okoliša i borbe protiv korupcije.

Prenosimo u cijelosti članak istoimenog naslova objavljen danas u Poslovnom dnevniku:

 "Najveći istarski grad je prvi u Hrvatskoj postao član ugledne međunarodne inicijative The United Nations Global Compact u kategoriji 'Leading Cities'.

U javnosti je uvriježeno mišljenje da su gradske uprave poslovni sustavi koji su prije svega netransparentni, tromi, neefikasni i skupi.

Kako bi te tvrdnje opovrgnuo, grad Pula je predstavio projekt koji predstavlja model cjelovitog funkcioniranja gradske uprave na dugi rok i obuhvaća niz sustavnih aktivnosti koji se odnose na cijelu organizaciju poslovanja i sve poslovne procese. Tim projektom prijavio se i na natječaj Pametni gradovi, koji organizira Poslovni dnevnik. Pula je, još 2008. godine, postavila ciljeve za povećanje vlastite efikasnosti, kao što su elektroničko poslovanje, sustav kvalitete i društvena odgovornost. Realizacija je počela iste te godine kada su uveli sustav za upravljanje poslovnim procesima, predmetima i dokumentima. Implementacijom informatičke tehnologije, napravljen je potpuni reinženjering poslovnih procesa - uspostavljeni su brzi komunikacijski kanali i sustavna koordinacija aktivnosti na svim razinama.

Papirnati dokumenti zamijenjeni su elektroničkim, automatiziran je postupak obrade predmeta i dokumenata, uveden je elektronički potpis i elektronička isprava, službenicima je osiguran trenutni pristup svim relevantnim informacijama, uspostavljena je potpuna transparentnost poslovanja, a građanima je omogućena službena komunikacija elektroničkom poštom, kao i trenutni uvid u vlastiti predmet putem interneta. Godinu dana nakon uvođenja elektroničkog poslovanja, uveden je sustav za upravljanje kvalitetom prema normi ISO-a, što znači da su analizirani i definirani temeljni i pomoćni poslovni procesi.

Objavljena je edukacija svih službenika, a zbog velike količine elektroničkih dokumenata i zapisa, te naraslih zahtjeva za sigurnost podataka, 2014. je uveden certificirani sustav za upravljanje informacijskom sigurnošću prema normi ISO-a. U njemu su prepoznati i analizirani svi poslovni i sigurnosni rizici, uspostavljeni mehanizmi i procedure za informacijsku sigurnost, napravljeni planovi za obavljanje poslovnih aktivnosti u izvanrednim okolnostima i provedeno dodatno školovanje i osvješćivanje zaposlenika.

U pogledu društvene odgovornosti, svi su postupci gradske uprave bili su više usmjereni na dobrobit vlastite zajednice. Dobivenim certifikatom IQNet SR-10, Pula je službeno postala prvi grad u svijetu koji je u poslovanje svoje uprave sustavno i dosljedno ugradila vrijednosti društvene odgovornosti u gospodarskoj, društvenoj i okolišnoj dimenziji. Nastavno na društvene aktivnosti, Pula je prvi grad u Hrvatskoj koji je postao član ugledne međunarodne inicijative The United nations Global Compact u kategoriji 'Leading Cities'. Elektroničko poslovanje je gradskoj upravi Pule osiguralo pretpostavke za efikasno poslovanje-uređene i automatizirane World poslovne procese, transparentnost poslovanja, raspoloživost informacija i kvalitetu odlučivanja.

Sustavima kvalitete zaštitilo se postojeće znanje i dobra praksa, spriječile greške i zlouporaba, omogućila kontinuirana i dosljedna poboljšanja. Društvenom odgovornošću uspostavljena je metodologija i definirani su kriteriji za upravljanje gradom u skladu s načelima održivog i etičkog poslovanja. Provedeni projekti osigurali su, svakom zaposleniku grada, superiorno poslovno okruženje, kao što su softversko rješenje za bespapirno poslovanje, pravila i metode obavljanja posla putem certificiranih sustava kvalitete, etičku podlogu za donošenje odluka na svim razinama.

Zbog navedenog, gradska uprava Pule ima neusporedivo veći poslovni potencijal u odnosu na druge gradove koji nisu na ovakav sustavan način radili na vlastitoj organizaciji i procesima, prvenstveno zato što se u velikoj mjeri riješila 'troškova nedodane vrijednosti' . Projekti su financirani isključivo vlastitim sredstvima proračuna, čija je ukupna vrijednost iznosila skoro tri i pol milijuna kuna, koju su provodili projektni timovi sastavljeni od zaposlenika Pule i vanjskih savjetnika. Kao potvrdu za dobro funkcioniranje javne uprave, prema podacima Ministarstva financija 2013. godine, Pula je proglašena za najštedljiviju javnu upravu u Hrvatskoj, a ove ju je godine magazin Forbes svrstao među 10 najboljih gradova za život i poslovanje u Hrvatskoj." (Izvor: Poslovni dnevnik)".

Članak u pdf formatu možete preuzeti ovdjeili na internet adresi:

http://www.poslovni.hr/tehnologija/pula-je-prva-u-rad-svoje-uprave-ugradila-vrijednosti-drustvene-odgovornosti-302276#